dinsdag 14 oktober 2014

Een Burda 9543 in een soft cactusstofje uit Modecoupon

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog iets postte. Niet dat ik niet veel gemaakt heb, maar... om één of andere reden komt het er nooit van om een foto te nemen van een maaksel. Vorige week maakte ik voor mezelf een pulletje en deze week ook alweer eentje, maar een foto... nee, daar kom ik niet aan toe. Verder maakte ik ook nog een jurkje voor Ianka, maar dat ligt dan steeds in de wasmand wanneer ik eraan denk om eens een foto te maken, maar... voilà, hier is dan toch een jurkje dat vanonder de naaimachine rolde. Ik nam (lees: Elena koos) het patroon 9543 van Burda. Dit modelletje maakte ik al eerder voor de zussen ter gelegenheid van de eerste communie van Elena. De jurkjes waren inderdaad zo vaak gedragen dat ze er een beetje "afgeleefd" uitzagen, tot grote spijt van Elena.... Toch werd niet lang getreurd. Elena kwam al snel met de vraag op de proppen om zo'n jurkje voor haar te maken, maar dan in één van de soft cactusstofjes die we enige tijd geleden kochten in Modecoupon in Sint-Niklaas. Toen ik haar zei dat ze maar één van die mooie stofjes moest gaan kiezen boven, kwam ze naar beneden met die groene exemplaar. Eerlijk gezegd is dat één van mijn mindere favorieten, maar ik had Elena laten kiezen, dus... mama had niks meer te zeggen. Aangezien een kouder seizoen in aantocht is, voerde ik het jurkje volledig met een witte popeline die ik enige jaren geleden kocht op één of ander stoffenspektakel. De rode bolero hing nog in haar kast. De maakte ik op een ander jurkje, maar kon perfect hierop. Ook deze is volledig gedubbeld. Een korte,rode legging, daar vond de jongedame het "vééééééééééééééél te warm" voor. Trouwens, de legging komt amper onder het jurkje uit. Momenteel zit ik een beetje in een naaidipje... de meiden hebben zoveel kledij dat hun kasten letterlijk uitpuilen. Ze weten gewoon niet meer wat eerst aangetrokken. Vandaar dat ik de laatste tijd ook wat meer heb geborduurd. Er waren enkele geboortes in de kennissenkring, verjaardagsfeestjes, huwelijk, bedankingen, .... kortom gelegenheden genoeg om te borduren.

6 opmerkingen:

  1. Wel een heel mooi jurkje geworden! Ik hou wel van dit stijltje. Ik naai allemaal tricot, maar binnenkort ook eens een keertje zo'n mooie katoen jurk maken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch weer een beauty meid. Top. Liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie keuze, Elena !
    En je zal de jurk zeker nog even kunnen dragen....'t wordt volgend weekend weer bijna zomer met 20 °.
    De bolero vind ik een prima accessoire hierbij ; geeft ook wat kleur in jouw gezicht. Wat een chance dat Mama zoiets fijns kan maken , precies naar jouw wensen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mooi model jurk! leuk zo met dat rode vestje, dat haalt het weer op
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke jurk hoor.
    Dat model heb ik ook eens voor een nichtje gemaakt, en heb hem nu liggen voor een bruiloft volgend jaar voor jongste dochter, kan nog net.....
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen